Klantwerving door lead management
Om een prospect van kans naar klant om te zetten is aandacht en focus nodig. Het lead management proces begint met het gestructureerd verzamelen van prospectdata. Leadgegevens worden overzichtelijk gepresenteerd. Het Lead Management Systeem (LMS) van de ContactEngineers toont de juiste gegevens op het juiste moment aan de juiste persoon tonen om deze er vervolgens actie op te laten ondernemen.
Breng leadbronnen samen in één systeem
Steeds vaker heeft u te kampen met meerdere data bronnen.
Webformulieren waarop vragen worden gesteld of interesse wordt
getoond in uw product. Respondenten op een reclame campagne die
worden ingevoerd. Aanmeldingen voor een digitale nieuwsbrief die
naar Excel worden geëxporteerd.
Voor auto importeurs verzamelt ContactEngineers in haar Lead
Management Systeem. Data vanuit meer dan 20 bronnen worden in één
leaddatabase samengebracht. Alle data worden gestandaardiseerd voor
wat betreft adresgegevens en naamnotering, ontdubbeld en waar
mogelijk onder dezelfde klantkaart verzameld. Klaar voor selectie
en gebruik voor een nieuwe doelgerichte en persoonlijke
campagne.
Opschoning en verrijking van data
Ontdubbelen van NAW gegevens, verouderde data verwijderen en een
zorgvuldige selectie en splitsing van prospects en klanten zijn
tijdrovende klussen. De ContactEngine die de basis vormt van het
Lead Management Systeem kan een aantal van deze processen voor u
vereenvoudigen. Daarnaast kan een relatieprofiel verrijkt worden
door toevoeging van externe data of het bundelen van bestaande
gegevens uit verschillende bronnen.
Op basis van haar ervaring is ContactEngineers in staat u te
adviseren over een verstandige aanpak. Desgewenst kunnen de
instrumenten van de ContactEngineers worden ingezet om de
verstrekte adviezen ook daadwerkelijk uit te voeren met een
werkbare database als eindresultaat.
Monitoring en escalatie
Het Lead Management Systeem stelt u niet alleen in staat leads
eenduidig te tonen. Opvolging van de leads door verkoopteams of
callcenter kan vanuit het LMS eenvoudig worden getriggerd. Per
telefoon of email actie ondernemen richting prospect wordt
laagdrempelig. Registratie van de effecten van de leadopvolging
wordt eenvoudig geregeld.
Het LMS biedt de mogelijkheid vooraf in te regelen welke
leadstroom binnen welke termijn en door wie dient te worden
afgehandeld. Het systeem monitort of de ingestelde vereisten worden
gerespecteerd. Is dit niet het geval, dan triggert het systeem
volledig automatisch een escalatieproces dat naar wens kan worden
ingericht. Alles weer eenvoudig en overzichtelijk aan
gepresenteerd. Op deze wijze bent u te allen tijde gegarandeerd van
een correcte en tijdige opvolging en blijft u betrokken.
Samen met bestaande CRM
Heeft u al een CRM systeem? Geen probleem! Het LMS is niet bedoeld als vervanging van bestaande CRM en offerte systemen. Zodra een lead leidt tot nadere actie richting klant of prospect bestaat de mogelijkheid deze alsnog naar uw CRM systeem over te hevelen. Hiermee voorkomt u database vervuiling. De registratie van de leadafwikkeling binnen het LMS is ter voorkoming van teveel overlap met uw bestaande systemen bewust eenvoudig en basic gehouden.
Intuïtief en eenvoudig
Met een paar kliks wordt een lead geopend, een klant benaderd en
het resultaat geregistreerd. Het totale proces is zo intuïtief dat
een training niet nodig is. Een goed gedocumenteerde en
begrijpelijke handleiding zorgt voor uitleg van de elementen van
het systeem die met name de system administrator dient te
weten.
Meer dan 250 bedrijven en een veelvoud aan gebruikers werkt
inmiddels met het LMS. Het aantal vragen dat de administrator bij
onze opdrachtgevers bereikt dan wel bij onze helpdesk gesteld wordt
is zeer gering. Geen onvoorziene kosten en nauwelijks meer werk op
uw support afdeling.